2 februari 2012

besök med semla

Tillbaka igen i Banyan Village i Bang Lut. Semestern var skön, fylld med bad, god mat och hotell-liv. Noah älskade det och det var mycket barn att leka med på hotellet.

Nu har vi fått besök. Farmor, Mickel (Mikael egentligen, men Noah tycker det är bättre att hans farbror heter Mickel) och kusinen Elliott. De ska vara här och hälsa på ett tag så det blir roligt. Och säkert livat för pojkarna.

Innan vi for hem från Kamala igår hade vi fått nys om ett bageri med semlor. Semlor är Dannes största last. Han jagar efter dom överallt och att åka bort i två månader - precis under semmelperioden - var ju egentligen inte så bra tyckte han. "Det finns väl inte en semla att få tag i när jag kommer hem..." Hemma i Göteborg testar han allt han kommer över, men det slutar alltid med att inget kan mäta sig med Gilberts på Ekhagen i Jönköping.



Vi hittade bageriet och det var fantastsikt. En dröm för alla svenskar. Som jag beskrivit innan är ju bröd en bristvara här, men inte på det här bageriet! De hade surdegsbröd, mörkt bröd, müslibröd, frallor, franska, chokladbollar, kanelbullar, semlor, äppelkaka, Ahlgrens bilar, salt lakrits och till och med kräftor i frysen! Jag köpte massor av bröd att lägga i frysen, en chokladboll att stoppa i munnen och Danne den obligatoriska semlan.



/Jenny

4 kommentarer:

  1. En anledning till att flytta hem ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha, ha! Ja, om det bara hängde på det så!

      Radera
  2. Herregud! Vad lycklig han måste varit. Jag har redan satt i mig två i år. Och för min figur är det två för mycket, men... Man kan ju liksom inte låta bli.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var hans lyckostund den dagen! Aja, baja, Elsa! Tur jag inte är hemma, så jag slipper semlorna ;-)

      Radera